יש שאלות ?

question marks, punctuation, symbol
שאלות נפוצות

הוספנו את סעיף השאלות הנפוצות כדי להבהיר ולהסביר ככל הניתן את תהליך שחזור הנתונים.

  • נוכל לשחזר את הנתונים בטלפונים סלולריים מסוגים רבים שנפלו/התקלקלו.
  • תהליך שחזור הנתונים אינו פשוט כלל; הוא מחייב מומחים מיומנים וכלים שונים, העולים אלפי דולרים!
    מומלץ תמיד לכבות את ההתקן ולהיוועץ במומחים. יש לפעול על פי ההנחיות החשובות הבאות:
  1. אין לפתוח את הכונן הקשיח. יש הסבורים, שקל לפתוח את הכונן הקשיח ולתקן אותו. ובכן, זה לא קל. פתיחת הכונן הקשיח עלולה להשמיד את הנתונים לצמיתות, או לפחות להחמיר את המצב ולהכפיל פי כמה את עלות שחזור הנתונים. כך, לדוגמה, שחזור שצפוי היה לעלות 200$ עלול לעלות 15,000$.
  2. אם נשמעים תקתוקים או צלילים משונים אחרים מהכונן הקשיח, עדיף לכבות אותו ולא להפעילו שוב כדי לא להחמיר את הבעיה.
  3. אם הכונן הקשיח עדיין פועל, ומאפשר להפעיל תוכנה לשחזור נתונים, יש לחבר אותו למחשב אחר כיוון שהתקנת תוכנת השחזור על אותו הכונן תגרום נזק.
  4. הפעלה ממושכת של תוכנות שונות לשחזור נתונים עלולה להחמיר את הבעיה. אם הקבצים חשובים לך מאוד, השתדל לא להפעיל שוב את הכונן הקשיח כיוון שהנזק העלול להיגרם לו עלול להיות בלתי הפיך לחברות העוסקות בשחזור נתונים.
  • ההצלחה תלויה בשני גורמים: הגורם הראשון הוא מידת היעילות שלנו, והיכולות הזמינות לנו העומדות בסטנדרטים בינלאומיים. הגורם השני הוא מידת הנזק לאמצעי האחסון. אנו מצליחים בדרך כלל גם במקרים הקשים ביותר, אך לעתים העלות ושכר הטרחה גבוהים. במקרים מסוימים, נבצר מאתנו לשחזר את הנתונים.
  • אחוז ההצלחה תלוי בהיקף הנזק לאמצעי האחסון. לפיכך, ייתכן שאחוז זה יהיה 100% או למרבה הצער 20%; ניתן לדעת זאת רק לאחר הבדיקה הראשונה, המתבצעת עם קבלת אמצעי האחסון הפגום. איננו מעוררים תקוות שווא אצל לקוחות, ואיננו מעוניינים לבזבז את זמנם. במקרים מסוימים ניתן לשחזר את כל הקבצים, ובמקרים אחרים את חלקם; ניתן לראות את כל השמות, המיקומים והגדלים של הקבצים באופן מקוון באתר האינטרנט המאובטח שלנו.
  • לכל משימה ספציפית יש מחיר. באופן הגיוני, בדיקה, משלוח וכדומה אמורים לשאת חיוב. ברוב המקרים הבדיקה עולה 40$ (כולל משלוח). סכום זה נחשב לנמוך ביחס לשירות המוצע.
    אם אמצעי האחסון טופל (לדוגמה, כונן קשיח שנפתח), התשלום על הבדיקה יהיה 160$.
    התשלום על הבדיקה לא יוחזר, אך כלול בעלות שחזור הנתונים אם הלקוח יסכים לעלות הדרושה לשחזור.
    לדוגמה, עלות שחזור הנתונים ללקוח מסוים עשויה להיות 500$. אם הלקוח יסכים לכך, התשלום הצפוי יהיה 460$ – עלות שחזור הנתונים פחות התשלום עבור ההערכה הראשונית של הנזק.
  • כשלקוח יוצר תיק מקוון הוא מקבל מיד הודעת דוא”ל, המכילה מספר תיק וסיסמת גישה לאתר האינטרנט. הלקוח יכול לעקוב באופן מקוון אחר כל השינויים והאירועים הקשורים לתיק – 24 שעות ביממה. הפריט שהתקבל, התאריך והשעה, מתועדים יחד עם הערות אחרות הדרושות ללקוח. אנו שומרים לעצמנו את הזכות לא לחשוף פרטים טכניים כלשהם לגורם כזה או אחר. הלקוח יכול לנווט באופן מקוון בקבצים שלו (מבלי לפתוח אותם), ויוכל לראות את העלות של תהליך שחזור הנתונים.
  • העלות תלויה באופי הבעיה שבה אנו מטפלים. לעתים, העלות לא תעלה על דמי הבדיקה. עם זאת, ברוב המקרים שחנויות העוסקות בתחזוקה של מחשבים אינן מסוגלות לטפל בהם היא תעלה על 200$. לפיכך, ברוב המקרים העלות משתנה בין 60$ ל-1,500$, ובמקרים מסוימים העלות גבוהה בהרבה. הייחוד של 24D הוא ביושר ובאמינות, כיוון שהעלות של פתרון בעיות אצלנו מבוססת על סטנדרט מקצועי.
  • יתכן שהבעיה פשוטה מלכתחילה, ושניתן לפתור אותה תמורת 60$ בלבד – דמי הבדיקה הראשונית והמשלוח. אולם, אין באפשרותנו לקבוע עלות לפי מידת החשיבות של הנתונים לך. העלות נקבעת לפי המאמץ שעלינו להשקיע כדי לפתור את הבעיה ולשחזר את הנתונים.
    לדוגמה, ייתכן שתשלם 60$ עבור נתונים חשובים ביותר, או 3,000$ עבור נתונים פחות חשובים.
  • אם אתה מעריך את שווי הקבצים שאבדו בפחות מ-100$, תוכל לבקש מטכנאי המחשב שעבדת עמו ושאתה סומך על מיומנותו לנסות לשחזר אותם, מתוך ידיעה שקיים סיכון לכך שתאבד את הנתונים לצמיתות. אולם, אם הקבצים חשובים לך ואתה מוכן לשלם מעל 100$, הגעת למקום הנכון. מומלץ בחום לא לנסות לפתור את הבעיה בעצמך. ניסיון כזה עלול להחמיר את הבעיה, ולייקר את העלות פי עשרה (ל-1,000$) ואף למעלה מכך.
  • ברוב המקרים, השחזור יימשך בין יום אחד ל-10 ימים. עם זאת, גורמים מסוימים עלולים להאריך את פרק הזמן הנדרש לשחזור הנתונים: ראשית מידת החומרה של המקרה, ושנית גודל הקבצים שיש לשחזר. במקרים מסוימים, ייתכן שנזדקק לחלפים שאינם זמינים בארץ וצריך להזמין מחו”ל. הזמנת החלפים עלולה להוסיף מספר ימים לעבודה.
  • לא ניתן להתחייב מבלי לבצע את הבדיקה הראשונית של כרטיס הזיכרון ולאבחן את מהות הבעיה. לאחר הבדיקה הראשונית, תקבל הצעת מחיר לשחזור הנתונים. ברוב המקרים, תוכל לראות את הקבצים באופן מקוון דרך אתר האינטרנט שלנו (שמות קבצים, גדלים ומיקומים). אם לא ניתן לחלץ את הקובץ/קבצים, תשלם רק את דמי הבדיקה שאינם ניתנים להחזרה.